سفارش تبلیغ
صبا ویژن

لباس نامزدی را چطور انتخاب کنیم

لباس نامزدی نوعی لباس شب ولی با ویژگی‌های منحصر به خود است که می‌تواند پرزرق‌وبرق و یا بلند و دنباله‌دار باشد و یا کوتاه و کمی ساده‌تر باشد و یا از میان لباس مجلسی پوشیده انتخاب شود. لباس نامزدی حتی می‌تواند ساده و به مدلی انتخاب شود که بشود مجدداً از آن برای مجالس دیگر استفاده کرد. البته به این نکته باید توجه داشت که مراسم نامزدی شما در تالار پذیرایی و یا باغ تالار برگزار می‌شود، همچنین فصلی که می‌خواهید مراسم نامزدی خود را برگزار کنید به جنس و مدل لباس نامزدی رابطه مستقیم دارد.

مدل لباس نامزدی

برای انتخاب لباس نامزدی و لباس عروس جدید باید به این موردتوجه کنید که آیا مراسم عقدتان را بعد از مراسم نامزدی برگزار می‌کنید و یا بعد از مراسم نامزدی تنها عقد محضری انجام می‌شود. یکی دیگر از موارد فاصله بین مراسم نامزدی و مراسم ازدواج است. اگر زمان برگزاری جشن نامزدی با مراسم عروسی فاصله زیادی دارد، برای انتخاب لباس نامزدی محدودیت کم‌تری دارید می‌توانید یک لباس پرزرق‌وبرق و طرح دار انتخاب کنید اما درصورتی‌که فاصله بین مراسم نامزدی و ازدواج شما کم است بهتر است که لباس نامزدی خود را ساده‌تر انتخاب کنید.

رنگ لباس نامزدی

رنگ لباس نامزدی با توجه به سلیقه هر فردی انتخاب می‌شود اما به‌طورمعمول از رنگ‌های سفید، شیری ، کرم و نباتی استفاده می‌شود اما با به شما توصیه می‌کنیم که اگر به فکر این هستید که در مراسم عروسی‌تان متفاوت به نظر برسید از این رنگ‌ها استفاده نکنید به دلیل اینکه این رنگ‌ها به رنگ لباس عروس نزدیک است و شما باید لباس نامزدی‌تان بالباس عروس فرق داشته باشد.برخی از خانم‌های برای لباس نامزدی خود رنگ مدل سال را انتخاب می‌کنند و برخی دیگر از رنگ‌های ملایم و روشن مانند صورتی،گلبهی، کالباسی، یاسی .. انتخاب می‌نمایند. در این میان خانم‌هایی هستند که کمی متفاوت‌تر فکر می‌کنند و از رنگ‌های تند مانند قرمز،آبی نفتی، سبز و… استفاده می‌کنند. از رنگ‌های فانتزی برای لباس نامزدی خود استفاده نکنید مانند فسفری یا نارنجی چنین رنگ‌های جلوه زیبایی در عکس‌های شما ندارند همچنین قابل‌استفاده در مجالس دیگر نیستند.

نوع لباس مجلسی جدید

پس از انتخاب رنگ لباس، نوبت به مدل آن می‌رسد. انتخاب بین کت‌ودامن، بلوز و دامن و پیراهن در جشن‌های نامزدی بر اساس سلیقه صورت می‌گیرد. پوشیدن شلوار انتخاب درستی برای لباس نامزدی نیست.برای مجلس رسمی انتخاب کت‌ودامن و لباس فانتزی مناسب است. پیراهن بهترین انتخاب برای لباس نامزدی است.

فرم جدیدترین لباس نامزدی

لباس نامزدی خود را بر اساس فرم بدن خود باید انتخاب نمایید تا بهتر و زیباتر دیده شود. نکته بسیار مهمی که در انتخاب لباس نامزدی باید توجه داشته باشید راحت بودن شما در آن لباس است. خانم‌هایی که قدکوتاهی دارند باید از لباس‌هایی با کمر افتاده و بخشی روی کمر استفاده نمایند به دلیل اینکه قد آن‌ها را بلندتر نشان دهد. خانم‌های قدبلند بالباس‌های پف‌دار معرکه خواهند شد پس اگر قدبلندی دارید حتماً لباس‌های پف‌دار را در اولویت خود قرار دهید. خانم‌هایی که نیم‌تنه بلندی دارند باید از لباس‌هایی با بالاتنه کوتاه و خط کمربالا که با یک دامن به شکل خطی و یا دامنی راسته همراه شده است انتخاب نمایند. اگر بازوهای پری دارید بهتر است از لباس‌های آستین‌دار جذب استفاده کنید که با تور است و امسال بسیار بین خانم‌ها محبوب شده است. همچنین از لباس‌هایی با آستین پفی و یا دکلته برای لباس نامزدی‌تان انتخاب نکنید.

منبع: پیج بهترین مزون لباس مجلسی